Varför Rödhaken?

Kontakta oss om du har några frågor!

Rödhakens förskola är en liten förskola där föräldrarna har en betydande inblick och möjlighet att påverka verksamheten. Det som gör det unikt att ha sitt barn på en föräldrakooperativ förskola jämfört med en kommunal förskola är att personalen och föräldrarna samarbetar för att driva verksamheten. Vid Rödhaken är det föräldrarna som i stor utsträckning tar hand om det praktiska arbetet, medan personalen har ansvaret för den pedagogiska delen. Genom att föräldrarna deltar i vissa arbetsuppgifter på förskolan möjliggör vi högre bemanning och färre barn per grupp.

Vi är stolta över att meddela att en nyligen genomförd föräldraenkät, utförd av kommunen 2023, visade att samtliga vårdnadshavare var övergripande nöjda med vår förskolas verksamhet.

Här är några kommentarer från föräldrar:
- Vi är mycket nöjda och framförallt tacksamma för allt ni gjort för barnen!
- Bra genomtänkta och välplanerade projekt.
- Fantastiskt att få vara barn hos er!
- Tack för att ni är fantastiska och får mitt barn att känna sig trygg, sedd och nyfiken!
- Så fin personal som visar engagemang och glädje. Hade inte kunnat önska oss en bättre förskola för vårt barn!
- Rödhaken är utan tvekan det bästa alternativet för barn i Halmstad. Mycket och väldigt engagerad personal.

Har du några frågor?

Kontakta oss här!